Alentir l’obra pública

El ministre socialista d’infraestructures José Blanco va posar sobre avís tot l’Estat espanyol fa uns dies anunciant que el ritme de la inversió pública s’alentirà i que Catalunya no serà una excepció. És de bojos. Fa un mes, encara trobaves arreu, fins al poble més petit, els immensos cartells del Plan E anunciant obres absurdes i innecessàries fetes només per mantenir sis mesos més a uns treballadors en un sector sense futur. I ara, les infraestructures que sí són necessàries hauran d’esperar anys i panys. Coses d’un incapaç mogut pel vent.

Afegiria una altra proposta per al ministre: si realment vol estalviar, Blanco hauria de posar al capdavant del seu ministeri els qui fins ara han dirigit les obres a Catalunya. Són la família dels Cargol. Baten records de lentitud. No entenen el concepte d’execució. Només una comparació viscuda personalment: he vist construir a tot drap un tram de 23 km entre una població de 6.000 habitants i Osca, amb 25.000. Potser ni en un any de feina.

Paral·lelament (és un dir pels anys que va durar), el tram de carretera que enllaça l’autopista de la Mediterrània amb la ciutat de Tortosa, 11 km en total, va costar entre set i vuit anys. És que ni proposant-s’ho és difícil arribar a uns nivell d’execució tant lents. Així és que, ministre Blanco, el millor és que apliqui l’experiència catalana al conjunt de l’Estat espanyol veurà com, sense donar masses directrius, les coses s’eternitzaran i s’eternitzaran...

Comentaris

  1. Si la gent va cobrant igualment no veig per enlloc l'estalvi.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Catalunya, dona maltractada (#marxemja)

Perplex davant un immens i letal error (#2016nideconya)

Bestiari del procés: A. López-Fonta, A. Oliveres i J. Planas