Infraestructures de riure

El professor i geògraf valencià Josep Vicent Boira i altres continuen convençuts (n’ha parlat darrerament el ministre Blanco) de la nova prioritat de l’Eix Mediterrani en les inversions del Ministerio de Fomento. Francament, aquesta no me la crec. Són masses anys de bastir un absurd disseny radial a major glòria de la capital del regne. Diuen que en els nous temps de vaques magres s’han acabat els projectes imperials de pura finalitat política i que ara toca atendre només allò que sigui econòmicament viable. Bonic, però no m’ho crec. Durarà poc. Aquest asèptic propòsit se l’endurà el primer brot verd.

Mentre escric aquest apunt sóc aturat a l’estació de Tafalla i la gent del meu voltant riu amb les refinades foteses d’un gran film proposat per la RENFE: “Dos canguros muy maduros”. La gent distreta mentre el tren porta una bona estona aturat. És el que hi ha, un símil perfecte de la realitat espanyola. La línia entre Barcelona i Bilbao a través de l’eix de l’Ebre, 7 hores de durada. A una velocitat en el tram Saragossa-Donostia que supero cada dia en la línia del Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat. Gairebé una hora i tres quarts per fer els cent quilòmetres que separen Pamplona i la capital guipuscoana. Entretant, durant anys, el model radial del PP i el PSOE ha portar el tren d’Alta Velocitat (Española) a capitals de la importància estratègica de Valladolid. Si fins ara han passat olímpicament de les realitat econòmica per prioritzar criteris polítics, ara canviaran? Veure per creure.

Comentaris

  1. En canvi, jo m'estic divertint amb el tergiversador Blanco. La batalleta que manté amb els controladors aeris és digne de Maquiavelo! Només li queda el comentari del VanGaal amb allò: "Siempre negativo, nunca positivo....!"

    Per què seguir, no?
    A veure si fem alguna cosa de bona.

    ResponElimina
  2. Tren Lleida-Manresa, conegut pels lleidatans (província) com "Lo Borriquero": 4 hores, amb trams on la velocitat és la mateixa que fa 151 anys.

    El model d'infraestructures espanyol és tant lamentable i patètic com la mateixa Espanya.

    Recoredem que l'eix del Mediterrani NO es feia i es planejava l'eix Tolousse-Zaragoza-Madrid fent un túnel d'uns 50 km per davall dels Pirineus (és el que té que els socialistes aragonesos tinguin la cartera amb el ministre d'infraestructures, no com aquí amb la Xacona llepant-la fort als militars...).

    Gràcies als desqualificatius rebuts des d'Europa, ara sembla que faran l'únic eix amb sentit d'estat i tarannà europeu (França es decanta per BCN-Tarraco-València i Europa descriu el model d'infraestrc.patrañol com el que és: no exportable, ni eficient, ni equilibrat, ni viable...).

    De tota manera, com més catalans ens sentiguem aquí, més mos la fotran i ja se sap que prefereixen una españa esfonsada, que una de mediocre, sempre i quan amb la primera tb s'hi esfonsi Catalunya.

    Via fora, catalans! que ens han declarat la guerra silenciosa i aquí són massa els que dormen i els que no ens deixen despertar.

    Bon dia.

    ResponElimina
  3. Doncs, per ser "Anònim", piques bé la diana!!
    Coincideixo plenament amb tot el que dius.

    Salut!

    ResponElimina
  4. Gràcies Llull, però amb los Correbous discrepavem força ;-)

    És un mal menor, però lo de les infraestructures és una vergonya, sobretot les ferro-viàries (aviso que m'explaiaré fins quedar-me ben ample, pq aquest tema em toca la fibra, però ara només diré obvieats sense aportar res substancial que no sapigueu de sobres):

    Que a Lleida conenguem lo tren de Manresa com lo "Borriquero" de tota la vida, és força eloqüent. Té nom propi el puta!
    També ens passa amb lo tren de la Pobla, conegut, com la "Garrafeta", que tot i que en aquesta altra via hi intervé una orografia força més complicada és un símil de l'altre, atès que des del plà de Lleida fins les serres marginals prepirinenques de la Noguera la terra és planera i la via igual de ridícula.

    Ara l'autovia de Lleida- Rosselló-Alfarràs, últim poble abans de la Franja de parla catalana d'Aragó, via ctra. de Vielha se'n va a la merda, quan ja s'estava esfaltant i amb nombroses empreses locals amb lo cul al vent per la forta inversió de capital feta en lena crisi per produïr les materies primeres (àrids, asfalt, treballadors,...)necessàries.

    El desdoblament de l'eix Cervera-Manresa-Vic-Girona, haurà d'esperar uns quants cents d'osties frontals més...

    A l'àrea metrolpolitana de Barna, punyalada demogràfica de Catalunya, seguireu estrenyuts i embotits disfrutant dels colapses generalitzats a les hores punta, és dir, quan no estigueu tancats a la feina...

    No acabariem mai...

    Cal comparar amb les altres comunidades xupòpteres?

    Tampoc acabariam mai...

    Lo que passa en aquest país és una vergonya, i que aquí ens quedem de braços plegats (a nivell global) és per possar-se a plorar.

    Si es que ens exprimeixen fins hi tot la Pedrera del Barça!


    Bon vent i barca nova, tu!

    ResponElimina
  5. No, canviar no canviaran mai. Senzillament, la Unió Europea se n'ha cansat de tirar diners perquè des de Madrid basteixin una xarxa tan ineficient i han dit que o Eix Mediterrani o s'ha acabat el mamar. Sort n'hem tingut d'això, o relament aquest Eix no s'hauria proposat mai.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Perplex davant un immens i letal error (#2016nideconya)

Bestiari del procés: A. López-Fonta, A. Oliveres i J. Planas

Últimes notícies! Es descobreix la sopa d'all! (#PGE2014)